دانستی مبل

انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان چیست؟

انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان چیست؟ - آکو مبل ملایر

در مقاله گذشته آکو مبل ملایر درباره راهنمای خرید اقساطی مبلمان به صورت آنلاین و حضوری در ملایر صحبت کردیم، امروز قصد داریم درباره انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان چیست؟ صحبت نماییم. در فروشگاه آکو مبل ملایر انواع مختلف مبل ها وجود دارد از جمله مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل نئو کلاسیک، مبل استیل، میز غذاخوری و سرویس خواب در آکو مبل ملایر وجود دارد و با دیزاین های مختلفی و چیدمان هایی مشابه اکثر خانه ها چیده شده اند شما با در نظر گرفتن فضای پذیرایی خود می توانید انتخابتان را انجام دهید.

مبلمان منزل را می‌توان مهم‌ترین المان در بخش سالن و پذیرایی دانست که به دکوراسیون داخلی ما به شکل و بافت می‌دهد. انتخاب مدل و سبک مبلمان یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون داخلی است اما انتخاب پارچه مورد استفاده در مبلمان نیز به همان اندازه مهم است. امروزه و در بازار لوازم مبل، انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان تنوع بسیار بالایی دارند. اگر شما هم تجربه انتخاب روکش و پارچه مبل را دارید، حتما می‌دانید که با توجه به تنوع بالای این پارچه‌ها، چقدر انتخاب مدل و طرح پارچه کار دشوار و چالش برانگیزی است. اما اگر انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان و ویژگی‌ها و کاربردهای هر مورد را بدانید، انتخاب برایتان آسان‌تر خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تا با انواع پارچه مبلی آشنا شویم و ببینیم که چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارند.

دسته‌بندی‌های اصلی پارچه رومبلی کدام است؟

این دسته‌بندی را شاید بتوان به تمام پارچه‌ها نیز تعمیم داد. اما دست کم برای پارچه‌هایی که برای مبل‌های گوناگون به کار می‌رود، از لحاظ جنس پارچه می‌توان گفت که سه نوع اصلی پارچه رومبلی وجود دارد:

1.پارچه‌های رو مبلی با الیاف طبیعی

این پارچه‌ها تماما از الیاف طبیعی مانند نخ، کتان، استات، ویسکوز، چرم، ابریشم، ریون و پشم تشکیل شده‌اند. مواد تشکیل دهنده این پارچه‌ها از طبیعت گرفته شده و کمترین میزان فرآوری را دارند. مهم‌ترین ویژگی پارچه‌های با الیاف طبیعی را می‌توان دوام کمتر آن‌ها در مقایسه با انواع دیگر پارچه رو مبلی دانست.

2.پارچه‌های رو مبلی با الیاف مصنوعی

این پارچه‌های رومبلی، تماما از جنس الیاف مصنوعی مانند آکریلیک، نایلون، پلی استر هستند. مهم‌ترین ویژگی این نوع پارچه‌ها دوام بالا و نیز قیمت پایین‌تر آن‌ها است. این پارچه‌ها اما با بدن ما سازگاری چندانی ندارند.

3.پارچه‌های رو مبلی ترکیبی

https://www.akomobl.com/wp-content/uploads/2023/02/1.jpg

این نوع پارچه‌ها ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی را در ساختار خود دارند. این پارچه‌ها، مزایای هر دو دسته بالا را دارند. اگر در شهر ملایر زندگی می‌کنید و به دنبال خرید مبل در ملایر هستید، بهتر است برای از این مدل روکش‌های ترکیبی غافل نشوید.

انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان کدام‌اند؟

انواع بسیار متنوع از پارچه رومبلی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. آگاهی درباره انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان و ویژگی‌های هر کدام، می‌تواند به شما کمک کند تا انتخابی متناسب با نیاز خودتان داشته باشید.

1.پارچه مبلی نخی

این پارچه‌ها قدیمی‌ترین مدل پارچه‌های مبلی هستند که برای قرن‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این پارچه‌ها مناسب‌تر از مدل‌های دیگر است و رنگ ثابتی دارد. بافت این پارچه‌ها با توجه به میزان تراکم آن مشخص می‌شود و می‌تواند ظریف و یا محکم باشد. استحکام و دوام این پارچه‌ها نیز به تراکم بافت آن بستگی دارد. اگر طرفدار مواد طبیعی و حس ارگانیک در خانه هستید، این پارچه‌ها گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

2.پارچه مبلی کتان

این پارچه با توجه به ظرافت و بافت شلی که دارد، خیلی راحت بر روی مبل می‌نشیند و به آن شکل می‌دهد. یکی از معایب این نوع پارچه، دوام کمتر آن در مقایسه با دیگر پارچه‌های مبلی است. اگر به دنبال روکش مبل‌های جداگانه هستید، در انتخاب این نوع پارچه تردید نکنید.

3.پارچه مبلی مخمل

این نوع از پارچه بافتی منسجم و محکم‌تر دارد و از بافتی منظم و متراکم برخوردار است. یکی از ویژگی‌های مثبت مخمل دوام بالای آن است که برای رویه‌کوبی مبل‌ها نیز مناسب است. شستوی مخمل نیز ساده‌تر بوده و حس نرمی و راحتی را به بیننده القا می‌کند. از پارچه‌های مخمل برای روکش کردن مبل‌های سلطنتی و کلاسیک استفاده گسترده‌ای می‌شود.

4.پارچه مبلی جیر

یکی دیگر از انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان، پارچه‌های جیر است. این پارچه‌ها جلوه و ظاهری مدرن و هم کلاسیک به مبل‌های شما می‌دهد. جیر هم در مدل‌های طبیعی و هم مصنوعی در بازار وجود دارد. تمیز کردن این مبل‌ها آسان است اما برای تمیز کردن آن‌ها بهتر است از شامپو فرش و یا شوینده‌های لکه ‌بر استفاده نکرد زیرا ممکن است لک شود. استحکام این مدل از پارچه نیز بستگی به بافت و نیز طبیعی و مصنوعی بودن آن دارد.

https://www.akomobl.com/wp-content/uploads/2023/02/1-1.jpg

5.پارچه مبلی چرم

چرم یکی از انواع پرکاربرد و شیک روکش مبل است که بیشتر برای مبل‌های اداری کاربرد دارد اما در منازل نیز استفاده می‌شود. یکی از مزایای مهم چرم، تمیز کردن راحت‌تر آن است. اما چرم در مقابل خراش، بسیار آسیب‌پذیر است و نگهداری آن نیاز به دقت بیشتری دارد.

6.پارچه مبلی میکروفایبر

این پارچه‌ها از انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان با دوام و استحکام بالا هستند. اما شاید مهم‌ترین مزیت استفاده از این پارچه‌ها، راحت تمیز شدن و عدم نفوذ مایعات به آن‌ها باشد. در بافت این پارچه از پلی استر و نایلون استفاده شده و تمیز کردن آسان و بی دردسری دارد. اگر رفت و آمد زیادی دارید و یا کودک خردسال در منزل دارید، برای تمیز کردن این پارچه‌های مبلی دغدغه زیادی نخواهید داشت.

خرید مبل از ملایر

اگر به دنبال خرید مبل در ملایر هستید، بهترین گزینه پیش روی شما نمایشگاه آکو مبل ملایر با مدیریت زرینی است. کارشناسان ما در انتخاب نوع مبل و نیز انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان شما را راهنمایی خواهند کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *