دانستی مبل

انواع کاربرد میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل

انواع کاربرد میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل - آکو مبل ملایر

در مقاله گذشته آکو مبل ملایر درباره انواع پارچه های مورد استفاده در مبلمان چیست؟ صحبت کردیم، امروز قصد داریم درباره انواع کاربرد میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزلصحبت نماییم. در فروشگاه آکو مبل ملایر انواع مختلف مبل ها وجود دارد از جمله مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل نئو کلاسیک، مبل استیل، میز غذاخوری و سرویس خواب در آکو مبل ملایر وجود دارد و با دیزاین های مختلفی و چیدمان هایی مشابه اکثر خانه ها چیده شده اند شما با در نظر گرفتن فضای پذیرایی خود می توانید انتخابتان را انجام دهید.

یکی از دکورهای لوکس برای قسمت پذیرایی و نشیمن منزل، کنسول است. زیرا کارایی بسیاری در چیدمان و دکوراسیون داخلی دارد، مخصوصا اگر به همراه آن آینه استفاده شود. در ادامه به تعریف میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

تعریف میز کنسول چیست؟

اما میز کنسول چیست؟ به میز توالت یا دراوری که به شکا کاملا شیک و مجلل تهیه و تولید می‌شود، میز کنسول می‌گویند. به همین جهت می‌توان به عنوان یک میز شیک و زیبا از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در گذشته برای نگهداری لوازم و مدارک با ارزش از آن استفاده می‌شد، اما در حال حاضر برای گذاشتن ظرف در اتاق پذیرایی و قرار دادن ظروف قدیمی از آن بهره می‌برند. میزهای کنسول سبک‌ها و انواع متفاوتی دارند و اغلب آن‌ها را می‌توان با آینه تهیه کرد. برای تهیه انواع میز کنسول و مبلمان می‌توانید خرید مبل در ملایر، شهر مبلمان ایران را امتحان کنید.

کاربرد میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل

همان‌طورکه گفتیم وقتی برای اولین بار میز کنسول وارد بازار ایران شد، اغلب به عنوان یکی از قطعات تزیینی استفاده می‌شد و با توجه به شیوه‌ طراحی آن زمان هیچ کاربرد دیگری نداشت. اما با گذشت زمان و با حفظ ویژگی‌های تزیینی، کاربردهای دیگری نیز پیدا کرده است. در حال حاضر میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل بسیار مهم است تا جایی که در بخش‌های مختلفی از خانه قابل استفاده است. همچنین در هر یک از قسمت‌ها می‌تواند نقش و کاربردی متفاوت داشته باشد. در ادامه با کاربرد میزهای کنسول در هر بخش از دکوراسیون خانه آشنا خواهیم شد.

نقش میز کنسول در ورودی منزل یا راهروها

با قرار دادن میز کنسول در راهرو یا ورودی منزل، به بهترین شکل ممکن از مهمانان‌ خود پذیرایی کنید. البته می‌توانید هنگام ورود به خانه کلیدها، موبایل یا حتی چتر خود را بر روی آن قرار دهید. یک دکور زیبا و مجلل که در کنار آینه‌‌ای مناسب می‌تواند ظرافت و زیبایی میز‌ را دو چندان کند. نباید فراموش کنید که میز کنسول راهرو یا ورودی بهتر است عریض باشد. البته اگر ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر عمق داشته باشد، بسیار عالی است.

نقش میز کنسول در اتاق پذیرایی و نشیمن

یک میز کنسول زیبا در چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی تاثیر زیادی دارد. با پهن کردن یک رومیزی زیبا و یا موارد دیگر تزیینی بر روی میز کنسول آن را شیک‌تر و جذاب‌تر کنید. می‌توانید در دو طرف میز لاله‌های شیشه‌ای قرار متقارن و هم شکل قرار دهید و از فضای زیر میز برای چیدن وسایل دکوری کوچک و کتاب استفاده کنید. میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل بسیار مهم است و اهمیت آن را نباید فراموش کنید.

نقش و کاربرد میزهای کنسول در اتاق خواب

میز کنسول به عنوان میز پاتختی مدرن و شیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید کتاب‌ها و چراغ‌ خواب خود را روی آن قرار دهید. البته می‌توان روی میز کنسول آینه قرار داد و یا سبد ملحفه‌ها را زیر آن بگذارید. پیشنهاد دیگر این است که اگر با محدودیت فضا مواجه هستید، از میز کنسول به عنوان میز کار استفاده کنید.

انواع میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل

هنگام خرید و انتخاب جنس میز کنسول باید جنس، کف، اندازه‌ و ویژگی‌های اتاقی که کنسول می‌خواهد در آن قرار بگیرد را در نظر داشته باشید.

میز کنسول‌ کرومی

اگر کف اتاق کاشی یا پارکت است باید سراغ کنسول‌های کرومی، شیشه‌ای یا آینه‌ای بروید که ظاهری مدرن به خانه می‌دهند. این میزها نقش‌ و نگار فرش‌ها را به‌ زیبایی منعکس می‌کنند.

میز کنسول‌ شیشه‌ای

همان طور که می‌دانید شفافیت شیشه هر فضایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پس برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق از میز شیشه‌ای استفاده کنید.

میز کنسول‌ هایگلاس

کنسول‌های‌ هایگلاس ظاهری صاف و براق دارند و خانه‌ را روشن‌تر می‌کنند. کنسول‌ رنگ‌های روشن هایگلاس، ظاهری تمیز و روشن و کنسول‌هایی با رنگ تیره، ظاهری لوکس و شیک به خانه می‌دهند.

میز کنسول‌ چوبی

اگر تصمیم دارید میز کنسول را در راهرو یا ورودی خانه قرار دهید، بهتر است از کنسول‌ چوبی که ظاهری گرم‌ و صمیمانه‌ دارند، استفاده کنید. چوب گردو از نظر همخوانی با متریال‌های مدرن بسیار پر کاربردتر است. تنها با توجه به این نکته است که میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد.

هنگام خرید میز کنسول چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

برای خرید مبل در ملایر، چه به صورت اینترنتی یا حضوری چند نکته را مد نظر داشته باشید. باید طول، عرض و ارتفاع مناسب را برای خرید تعیین کنید. مشخص کنید که میز کنسول یک وسیله‌ زینتی خواهد بود یا برای قرار دادن وسایل از آن استفاده می‌کنید. این نکته را بدانید که ارتفاع متوسط میزهای کنسول حدود  ۷۶ سانتی‌متر است.

کلام آخر میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون منزل

در این مقاله انواع مختلف میزهای کنسول‌ موجود در بازار و کاربردها و روش‌های چیدمان آن را بیان کردیم. قطعا این نکات باعث می‌شود خرید موفق‌تری داشته باشید. نمایشگاه آکو مبل ملایر با مدیریت زرینی در خرید میز کنسول در کنار شما قرار دارد. این نکته را مد نظر داشته باشید با این‌که برخی کنسول‌ها به عنوان محلی برای نگهداری لوازم غیرضروری استفاده می‌شوند، اما می‌توان از این وسیله‌ ساده و کاربردی به عنوان یکی از شیک‌ترین لوازم منزل و ایجاد جذابیت در فضای داخلی استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *