دانستی مبل

مهم ترین نکات در مورد نگهداری مبل

مهم ترین نکات در مورد نگهداری مبل - آکو مبل ملایر

در مقاله گذشته آکو مبل ملایر درباره معرفی انواع مبلمان و کاربرد آن صحبت کردیم، امروز قصد داریم درباره مهم ترین نکات در مورد نگهداری مبل صحبت نماییم. در فروشگاه آکو مبل ملایر انواع مختلف مبل ها وجود دارد از جمله مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل نئو کلاسیک، مبل استیل، میز غذاخوری و سرویس خواب در آکو مبل ملایر وجود دارد و با دیزاین های مختلفی و چیدمان هایی مشابه اکثر خانه ها چیده شده اند شما با در نظر گرفتن فضای پذیرایی خود می توانید انتخابتان را انجام دهید.

مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منزل شما را تشکیل می‌دهد. نکاتی در مورد نگهداری مبل وجود دارد که رعایت آن می‌تواند طول عمر مفید و زیبایی مبلمان را افزایش دهد. قبل از هر چیز باید به این نکته مهم اشاره کرد که جنس و طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد. پس قبل از خرید مبلمان حتما به کیفیت، مدل و رنگ آن دقت فرمایید.

مبل‌ها را گردگیری کنید

شاید گردگیری کار ساده‌ای به نظر برسد. ولی همین کار ساده، می‌تواند در نگهداری و نظافت مبلمان به شما کمک کند. با مرور زمان، گرد و خاک، روی مبلمان خواهد نشست که باعث تغییر رنگ پارچه مبلمان خواهد شد. یکی از بهترین راه‌های مراقبت از مبلمان، گردگیری مداوم لوازم منزل و مبلمان است. برای گردگیری، می‌توان از جاروبرقی نیز استفاده کرد.

محل مناسبی را برای قرار دادن مبلمان انتخاب کنید

محل قرارگیری مبلمان در اتاق نشیمن بسیار مهم است. انتخاب چیدمان و محل قرارگیری مناسب برای مبلمان، زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را چند برابر خواهد کرد. نکاتی در مورد نگهداری مبل وجود دارد که چیدمان مبلمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مبلمان نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. این کار باعث تغییر رنگ پارچه مبل و کاهش کیفیت آن خواهد شد. همچنین بخش چوبی مبلمان به گرما، رطوبت و سرمای بیش از حد نیز حساس است. این موارد ممکن است به مرور زمان باعث پوسته پوسته شدن رنگ و طرح بخش‌های چوبی مبل شود. بنابراین در چیدمان و محل قرارگیری مبلمان، به این نکته نیز توجه داشته باشید.

https://www.akomobl.com/wp-content/uploads/2023/01/classic-low.jpg

از خدمات شستشوی مبلمان مناسب استفاده کنید

اگر مبلمان شما دچار لکه و کثیفی شده است، بهترین راه، استفاده از خدمات شستشوی مبلمان است. نظافت مبلمان یک کار تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث خرابی و آسیب دیدن مبلمان شود. استفاده از دستگاه‌های خشکشویی و وکیوم مبلمان، یکی از بهترین روش‌ها برای نظافت و نگهداری مبلمان است. با نظافت اصولی مبلمان، علاوه بر زیبایی، طول عمر مفید آن نیز افزایش خواهد یافت.

نکاتی در مورد نگهداری مبل و جابجایی آن

نکاتی در مورد نگهداری مبل و جابجایی آن وجود دارد که حتما باید به آن توجه کرد. به هنگام جابجایی مبل، هیچگاه مبل را روی زمین نکشید، برای جابجایی باید مبل را تا حدودی از سطح زمین بلند کرده و سپس در محل مورد نظر قرار دهید. کشیدن مبل روی زمین، باعث ترک خوردن و شکسته شدن پایه‌های مبل خواهد شد.

اجسام سنگین و نوک تیز را روی مبل قرار ندهید

تحمل وزن بیش از حد روی مبل، زیبایی آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این کار باعث از بین رفتن فوم مبلمان شده و ممکن است با قرار گرفتن وزن اضافی، فرورفتگی روی مبل ایجاد شود. اشیا نوک تیز می‌تواند باعث آسیب رساندن به پارچه مبل شده و یا حتی باعث خراشیده شدن بخش چوبی و کنده‌کاری مبل شود.

نگهداری مبل پارچه‌ای

مبلمان پارچه‌ای، یکی از مدل‌های پرطرفدار در خانه‌های ایرانی است. مبلمان پارچه‌ای با دکوراسیون داخلی اکثر خانه‌های ایرانی هماهنگ است و به همین دلیل، محبوبیت بیشتری نیز دارد. در نظافت و نگهداری مبلمان پارچه‌ای نکاتی وجود دارد که دانستن این نکات، خالی از لطف نیست.

اگر لکه‌ای روی مبل پارچه‌ای ایجاد شد، سعی کنید سریع آن را پاک کنید. برای پاک کردن پارچه مبلمان از شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند به رنگ و جنس پارچه آسیب بزند. شوینده‌های بر پایه آب، می‌تواند یک گزینه مناسب برای تمیز کردن لکه‌های کوچک باشد. برای تمیز کردن لکه، از فشار زیاد استفاده نکنید، زیرا این کار نیز باعث ساییده شدن تار و پود پارچه شده و زیبایی ظاهری مبلمان را نیز کاهش می‌دهد. نکاتی در مورد نگهداری مبل پارچه‌ای گفته شد که توجه به این موارد، می‌تواند تضمین‌کننده حفظ کیفیت مبلمان باشد.

نگهداری مبل چرمی

برای از بین بردن لکه‌های موجود روی مبل چرمی، از دستمال نرم به همراه کمی آب استفاده کنید. از شوینده‌های شیمیایی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده نکنید. برای نظافت مبلمان می‌تواند از جاروبرقی نیز استفاده کنید.

قبل از خرید به فکر نگهداری مبلمان باشید

شاید این جمله کمی عجیب به نظر بیاید. چگونه می‌توان قبل از خرید، به فکر نگهداری مبلمان بود؟ این یک جمله کاملا درست و منطقی است. نکاتی در مورد نگهداری مبل وجود دارد که به قبل از خرید مبلمان مربوط می‌شود. اگر شما در خرید مبلمان، جنس مرغوب و باکیفیت انتخاب کنید، نگهداری و مراقب آن نیز آسان‌تر خواهد بود. خرید مبل در ملایر از نمایشگاه آکو مبل ملایر با مدیریت زرینی یکی از بهترین راه‌های انتخاب مبلمان باکیفیت و درجه یک است. خرید مبل در ملایر، تنها محدود به یک شهر خاص نیست. بلکه شما می‌توانید از طریق وبسایت نمایشگاه آکو مبل، مبلمان مورد نظر خود را خریداری کرده و در هر شهری که هستید، سفارش مبلمان خود را درب منزل، تحویل بگیرید. برای خرید انواع مبلمان راحتی، مبلمان کلاسیک، مبلمان استیل، انواع سرویس خواب و دیگر انواع مبل به همراه استفاده از تخفیفات ویژه و حراج‌های فصلی فوق العاده، می‌توانید از مرکز مبلمان و سرویس خواب ملایر دیدن کنید.

تضمین اصالت کالا، تضمین کیفیت کالا، پشتیبانی سریع و قدرتمند و ارسال سفارشات به سراسر کشور، از ویژگی‌های این نمایشگاه مبلمان است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *